Friday, November 07, 2008

Beautiful Indonesia

Look how beautiful our country is. Here are some pictures from an amateur photographer (= me :p )

indonesia beauty

Oh, I would like to have your opinion. This end of year during our holiday in indonesia, we intend to spend a week in either Sikuai/Cubadak or Bunaken. We can not decide yet which one to choose. If you ever been to these places or if you have a better suggestion for our getaway, don't hesitate to share with me. I'm looking for something like a cottage by the beach, tranquility, possibility to dive.

Last but not least, I also propose a meet up among bloggers. If you are by chance in jakarta mid december (the date is not fixed yet) please feel free to join. Please contact my agent in jakarta :-).

12 comments:

ayu mekel said...

friend said that cubadak is incredibly beautiful and clean and quite, they even has their own jet for guests.........but bunaken is my half-hometown and i'd love to say that bunaken is unbeatable!!
good food and good diving..but not so quite and clean..

bebek said...

met jalan-jalan lis,....happy journey!

Andri said...

Hwee..Maw ke indonesia?Aku ndaftar maw ikutan kopdar! :D

Awal desember aku rencananya balik lg ke jawa..Gimana kalo mbak Lisa mampir Surabaya..Atau malah ke Solo 'the spirit of java'??

Andri said...

Hwee..Maw ke indonesia?Aku ndaftar maw ikutan kopdar! :D

Awal desember aku rencananya balik lg ke jawa..Gimana kalo mbak Lisa mampir Surabaya..Atau malah ke Solo 'the spirit of java'??

Sucre Maple said...

wahhh pasti dah ngak sabaran ya, lisss.. met mudik ya ! =;)

Anonymous said...

smoga perjalanannya mulus yaa, en celia sehat sehat aja disana..

MC

lesca said...

gile! fotonya kweren2 lis...
kalo pantai gw taunya cuman bali doang. tapi semua orang bilang kalau bunaken itu luar biasa.
kalo gunung, sejauh ini yang gw bilang paling eksotis masih pegunungan tengger & bromo :D

btw, gw diajak ga nih... ?

lisa said...

wah asiknya yang mo mudik... pengeeen... :(

Arya said...

itulah Indonesia...kadang baru kita rasakan keindahan dan keelokannya saat kita jauh darinya...
namun saat kita berada Indonesia kadang sering menyia-nyiakannya dengan membandingkan dengan keelokkan negeri lain yang hanya mampu digapai lewat mimpi...
aaahhhh...sayangnya Indonesia...

Lisa said...

@Ayu, but Bunaken is so damn expensive! i might consider Sikuai/cubadak
@bebek, thanks bek, kamu baru balik ya?
@Andri, boleh daftar aja. Ke sub/solo blm bisa difix in krn mau ke sumatera/sulawesi dulu
@sucre maple, MC merciiii
@lesca,lisa ikut les, biar rame he he he
@arya, you damn right

Marina said...

wow! i never been to one of those place but the picture shows that these places are incredibly beautiful.. mudah3an suatu hari aku bisa kesana..
ketemuan dengan bloggers? wah bakalan seru nih.. sayang aku belum waktunya buat holiday :(

eliza said...

foto2nya bagus2 Lis...udah kesana semua ya, lucky you!